Rulings (40)
  • British Gas Services Ltd t/a British Gas

    • Not upheld
    • Radio
    • 12 August 2020

    Three radio ads for British Gas’ HomeCare service did not make misleading price claims.

  • Sky UK Ltd

    • Upheld
    • Internet (on own site), Television
    • 12 August 2020

    A TV and website ad for Sky were banned for not making the full cost of a discount package sufficiently clear.

  • BOXT Ltd

    • Upheld in part
    • Television, Social media (own site)
    • 15 July 2020

    A YouTube and TV ad for a BOXT boiler was banned for making misleading price comparison claims.

  • Shell UK Ltd

    • Upheld
    • Radio
    • 08 July 2020

    A radio ad for Shell’s loyalty scheme was banned for being misleading.

  • Telefonica UK Ltd t/a O2

    • Upheld
    • National press
    • 08 July 2020

    Two newspaper ads for O2 made misleading claims about the total cost of an iPad and Surface Pros.

  • ParcelHero.com Ltd

    • Upheld
    • Website (own site)
    • 10 June 2020

    A website for a parcel delivery service made a misleading claim about “next day” delivery.

  • Sky UK Ltd

    • Upheld
    • Television
    • 13 May 2020

    A TV ad misleadingly implied Sky offered the UK’s lowest-priced superfast broadband.

  • Privax Ltd t/a HMA VPN

    • Not upheld
    • Television
    • 29 April 2020

    A TV ad for a virtual private network did not make misleading claims about the security benefit of the product.

  • Swann Communications (Europe) Ltd t/a Swann

    • Not upheld
    • Internet (on own site), Website (own site)
    • 29 April 2020

    Reviews on a website for a surveillance product company were genuine and unlikely to mislead.

  • Fischer Future Heat UK Ltd

    • Upheld
    • Television
    • 22 April 2020

    A TV ad for a discount offer on heaters made a misleading savings claim.

  • EE Ltd t/a EE

    • Upheld in part
    • Poster, Internet (on own site), National press, Internet (social networking), Regional press
    • 08 April 2020

    Ads across print, online and social media did not make the basis of EE's network performance claims sufficiently clear.

  • Clearabee Ltd

    • Not upheld
    • Internet (on own site)
    • 01 April 2020

    Claims on a website for a waste management company were not misleading.

  • Parcel2Go.com Ltd t/a Parcel2go

    • Upheld in part
    • Internet (on own site), Email
    • 01 April 2020

    A website and an email for a parcel delivery comparison website omitted information about parcel restrictions and misled consumers about their ratings.

  • Hutchison 3G UK Ltd t/a Three UK, 3

    • Upheld
    • National press, Internet (social networking)
    • 25 March 2020

    A tweet and newspaper ad promoting Three’s 5G service were banned for being misleading.

  • Adwick Caravans Ltd t/a Adwick Caravans

    • Upheld
    • Internet (social networking)
    • 18 March 2020

    A Facebook post promoting a competition to win a caravan did not clearly communicate the closing date or the prize on offer.

  • British Telecommunications plc t/a BT, BT Group plc, BT Sport, BT TV

    • Upheld
    • Internet (on own site), Press general, Television
    • 18 March 2020

    A press, website and two TV ads by BT misleadingly guaranteed its Wi-Fi worked in every room in a house and suggested Wi-Fi discs do not need to be plugged in.

  • Telefonica UK Ltd t/a O2

    • Upheld
    • Internet (on own site)
    • 18 March 2020

    A website and YouTube ad by O2 was banned for making misleading claims about its contract packages.

  • Parcel2Go.com Ltd t/a Parcel2go

    • Upheld
    • Internet (on own site)
    • 19 February 2020

    A 'Next Day+ Delivery' claim on a parcel delivery comparison website was banned for being misleading.

  • Vodafone Ltd t/a Voxi, vodafone

    • Upheld
    • Internet (on own site), Internet (social networking), Internet (price comparison), Regional press
    • 05 February 2020

    Claims on a website, newspaper and Facebook ads broke the rules for not making sufficiently clear that Vodafone plans would not deliver 5G speeds.

  • Electrosensitivity-UK

    • Upheld
    • Poster
    • 08 January 2020

    Claims on a poster that 5G had negative health side effects could not be substantiated.

Informally resolved (7)
  • AB Electrolux

    • 04 December 2019
    • Number of complaints: 1

    Media: Internet (sales promotion)
    Topic: Appliances, electronics and machinery

  • AXN Ltd

    • 04 December 2019
    • Number of complaints: 1

    Media: Internet (on own site)
    Topic: Delivery, construction and logistics

  • Amazon Europe Core Sarl

    • 04 December 2019
    • Number of complaints: 1

    Media: Internet (on own site)
    Topic: Appliances, electronics and machinery

  • B&Q plc

    • 04 December 2019
    • Number of complaints: 1

    Media: Internet (on own site)
    Topic: Delivery, construction and logistics

  • B&Q plc

    • 04 December 2019
    • Number of complaints: 1

    Media: Internet (on own site)
    Topic: Delivery, construction and logistics

  • Vectone Mobile Ltd

    • 04 December 2019
    • Number of complaints: 1

    Media: Internet (on own site)
    Topic: Promotions and competitions, Appliances, electronics and machinery

  • Whirlpool UK Appliances Ltd

    • 04 December 2019
    • Number of complaints: 1

    Media: Internet (on own site)
    Topic: Appliances, electronics and machinery