Latest rulings

  • British Gas Services Ltd t/a British Gas

    • Not upheld
    • Radio
    • 12 August 2020

    Three radio ads for British Gas’ HomeCare service did not make misleading price claims.

  • Sky UK Ltd

    • Upheld
    • Internet (on own site), Television
    • 12 August 2020

    A TV and website ad for Sky were banned for not making the full cost of a discount package sufficiently clear.

  • BOXT Ltd

    • Upheld in part
    • Television, Social media (own site)
    • 15 July 2020

    A YouTube and TV ad for a BOXT boiler was banned for making misleading price comparison claims.

  • Shell UK Ltd

    • Upheld
    • Radio
    • 08 July 2020

    A radio ad for Shell’s loyalty scheme was banned for being misleading.