Latest rulings

  • Telefonica UK Ltd t/a O2

    • Upheld
    • National newspaper (paid ad), Television
    • 24 February 2021

    A TV and newspaper ad for O2 which claimed it was the “UK’s No.1 Network” was found to be misleading because the comparisons it made with competitors were not clear.

  • Sky UK Ltd

    • Upheld
    • Television
    • 17 February 2021

    A TV ad for Sky was banned for making misleading savings claims about a Sky TV and Broadband package.

  • Sky UK Ltd

    • Not upheld
    • Television
    • 28 October 2020

    A website and TV ad for Sky was not found to be misleading.

  • Sky UK Ltd

    • Upheld
    • Internet (on own site), Television
    • 12 August 2020

    A TV and website ad for Sky were banned for not making the full cost of a discount package sufficiently clear.