Rulings (11)
  • British Telecommunications plc t/a BT, BT Sport

    • Upheld
    • Internet (website content)
    • 22 December 2021

    A website ad for BT was banned for making misleading internet speed claims. 

  • Vodafone Ltd t/a Voxi, vodafone

    • Upheld
    • Internet (website content)
    • 13 October 2021

    A website ad for Voxi was banned for making misleading price claims.

  • salesforce UK Ltd

    • Not upheld
    • VOD
    • 06 October 2021

    A Video on Demand (VOD) ad for Salesforce was not likely to cause serious or widespread offence.

  • TalkTalk Telecom Ltd t/a TalkTalk

    • Upheld
    • Email, Television
    • 29 September 2021

    A TV ad and an email promoting TalkTalk’s broadband service were banned for making misleading price claims.

  • Telefonica UK Ltd t/a O2

    • Upheld
    • Newspaper
    • 22 September 2021

    A newspaper ad for O2 was banned for making misleading comparative claims against their competitors.

  • Vodafone Ltd

    • Upheld
    • Website (paid ad)
    • 28 July 2021

    A paid-for internet search ad for Vodafone was banned for claiming to be the “UK’s best mobile data network” without having adequate proof to substantiate the claim.

  • Vodafone Ltd

    • Upheld
    • Newspaper, Internet (website content)
    • 28 July 2021

    A website and newspaper ad for Vodafone were banned for claiming to be the “UK’s best mobile data network” without having adequate proof to substantiate the claim.

  • Hutchison 3G UK Ltd t/a Three

    • Upheld
    • Television
    • 21 July 2021

    A TV ad for Three mobile was banned for misleading claims about their 5G offering.

  • British Telecommunications plc t/a BT

    • Upheld in part
    • Poster
    • 05 May 2021

    A poster for BT was banned for making misleading claims about the reliability of their full fibre broadband.

  • Telefonica UK Ltd t/a O2

    • Upheld
    • National newspaper (paid ad), Television
    • 24 February 2021

    A TV and newspaper ad for O2 which claimed it was the “UK’s No.1 Network” was found to be misleading because the comparisons it made with competitors were not clear.

  • Sky UK Ltd

    • Upheld
    • Television
    • 17 February 2021

    A TV ad for Sky was banned for making misleading savings claims about a Sky TV and Broadband package.