Rulings (14)
  • Procter & Gamble UK

    • Upheld in part
    • Website (paid ad), Website (own site)
    • 27 May 2020

    A website and an internet display ad for dishwasher tablets did not make misleading “best on test” claims but the display ad broke the rules on comparisons with identifiable competitors.

  • Vax Ltd

    • Not upheld
    • Press general
    • 01 April 2020

    A newspaper ad for a vacuum cleaner claiming to be better than the UK’s top 10 bestselling cordless vacuums did not mislead.

  • Wickes Building Supplies Ltd t/a Wickes Building Supplies Ltd

    • Not upheld
    • Television
    • 25 March 2020

    A TV ad for Wickes’ free design service was not misleading.

  • Slip Enterprises Pty Ltd t/a Slipsilk

    • Not upheld
    • Internet (on own site)
    • 11 March 2020

    Claims on a website for a company selling silk pillowcases were not misleading.

  • Ecocamel Ltd

    • Upheld
    • National press
    • 04 March 2020

    A national press and magazine ad for a water descaler made misleading claims about the removal and formation of limescale, that it could reduce energy bills and ease dry skin conditions.

  • HouseSimple Ltd

    • Not upheld
    • Internet (on own site)
    • 05 February 2020

    Claims on a website for an estate agent did not break the misleadingness rules.

  • Fischer Future Heat UK Ltd

    • Upheld
    • Internet (on own site)
    • 08 January 2020

    Claims on a radiator website linking storage heaters with electro-magnetic contamination were misleading.

  • Grey Technology Ltd t/a Gtech

    • Upheld in part
    • Internet (on own site), National press
    • 08 January 2020

    A press ad for a vacuum made claims that could not be substantiated.

  • Blinds 2 Go Ltd

    • Upheld in part
    • Internet (on own site), Internet (sponsored search)
    • 18 December 2019

    Claims on a blinds retailer’s website and in a paid-for Google search result made savings claims that could not be substantiated.

  • Wowcher Ltd t/a Wowcher

    • Upheld
    • Internet (sales promotion)
    • 04 December 2019

    A website countdown clock offer broke the rules around misleadingness.

  • The Lead Guys Ltd t/a Discount Double Glazing, New Windows Scotland

    • Upheld
    • Internet (on own site)
    • 30 October 2019

    A website ad for double glazing was banned for including false testimonials and for misleadingly claiming to be an independent comparison website.  

  • Property Improvement & Maintenance Services Ltd t/a Wandsworth Plumbers

    • Upheld
    • Internet (on own site)
    • 09 October 2019

    A plumber’s website misleadingly stated they did not charge a call-out fee, and implied a trading address from which they didn’t operate. 

  • Wowcher Ltd

    • Upheld
    • Internet (sales promotion)
    • 21 August 2019

    An ad for a set of four Tefal kitchen pans, seen 16 March 2019 on www.wowcher.co.uk, stated “4pc Tefal Pan Set” and “£29.99 instead of £89.99 (from Elite Housewares) for a four-piece Tefal pan set - save 67%”. The ad featured four images: three showed the same pan set and the four...

  • Dyson Ltd

    • Upheld
    • Television
    • 17 July 2019

    A TV ad for the Dyson Pure Hot + Cool Fan, seen in April 2019, featured a voice-over that stated, "Pollutants can build up indoors. Gases, allergens and particles. So Dyson's purifying fan heaters use sensors to detect them, capturing them inside sealed HEPA and carbon filters to clean the air. Then project 29...

Informally resolved (1)
  • RB UK Commercial Ltd

    • 04 December 2019
    • Number of complaints: 4

    Media: Television
    Topic: Home and garden