Rulings (35)
  • Sky UK Ltd

    • Upheld
    • Internet (on own site), Television
    • 12 August 2020

    A TV and website ad for Sky were banned for not making the full cost of a discount package sufficiently clear.

  • Anglian Windows Ltd t/a Anglian Home Improvements

    • Upheld
    • Internet (on own site)
    • 05 August 2020

    A website ad for home appliances was banned for making misleading savings claims.

  • BOXT Ltd

    • Upheld in part
    • Television, Social media (own site)
    • 15 July 2020

    A YouTube and TV ad for a BOXT boiler was banned for making misleading price comparison claims.

  • Telefonica UK Ltd t/a O2

    • Upheld
    • National press
    • 08 July 2020

    Two newspaper ads for O2 made misleading claims about the total cost of an iPad and Surface Pros.

  • Grapevine Europe Ltd

    • Upheld
    • Television
    • 20 May 2020

    A TV ad for a car buying comparison site misled consumers about what personal information was needed to obtain valuations from their website.

  • Sky UK Ltd

    • Upheld
    • Television
    • 13 May 2020

    A TV ad misleadingly implied Sky offered the UK’s lowest-priced superfast broadband.

  • Boohoo.com UK Ltd

    • Upheld
    • Email, Internet (social networking)
    • 06 May 2020

    Discount claims in an email and website misleadingly implied all products would be discounted and a countdown clock on the website misleadingly implied the offers were time-limited.

  • I Saw it First Ltd

    • Upheld
    • Text Message
    • 06 May 2020

    A text message and a website for an online fashion retailer misleadingly implied a promotion was applicable to all products and that, by using a countdown clock, discount offers were time-limited.

  • MissPap Ltd t/a Misspap

    • Upheld
    • Internet (on own site), Website (own site)
    • 06 May 2020

    A website for an online fashion retailer which used a countdown clock misleadingly implied discount offers were time-limited.

  • Buy It Direct Ltd t/a Furniture123

    • Upheld
    • Internet (on own site), Website (own site)
    • 29 April 2020

    A furniture website made misleading savings claims.

  • Iceland Foods Ltd t/a Iceland

    • Not upheld
    • National press
    • 29 April 2020

    A national press ad for a supermarket did not make a misleading price comparison.

  • Privax Ltd t/a HMA VPN

    • Not upheld
    • Television
    • 29 April 2020

    A TV ad for a virtual private network did not make misleading claims about the security benefit of the product.

  • EE Ltd t/a EE

    • Upheld in part
    • Poster, Internet (on own site), National press, Internet (social networking), Regional press
    • 08 April 2020

    Ads across print, online and social media did not make the basis of EE's network performance claims sufficiently clear.

  • Warners Group Publications plc

    • Upheld
    • Internet (social networking)
    • 01 April 2020

    A Facebook post for a railway magazine promoting a goody bag was banned for failing to disclose that buyers would be tied into a yearly subscription.

  • BrandAlley UK Ltd t/a BrandAlley, Brand alley

    • Upheld
    • Internet (on own site)
    • 25 March 2020

    A website ad making savings claim on a mattress topper was banned for being misleading.

  • Hutchison 3G UK Ltd t/a Three UK, 3

    • Upheld
    • National press, Internet (social networking)
    • 25 March 2020

    A tweet and newspaper ad promoting Three’s 5G service were banned for being misleading.

  • StubHub (UK) Ltd

    • Upheld
    • Poster
    • 25 March 2020

    A poster ad for a third-party reseller that claimed to guarantee genuine tickets would always be sold was misleading.

  • Adwick Caravans Ltd t/a Adwick Caravans

    • Upheld
    • Internet (social networking)
    • 18 March 2020

    A Facebook post promoting a competition to win a caravan did not clearly communicate the closing date or the prize on offer.

  • British Telecommunications plc t/a BT, BT Group plc, BT Sport, BT TV

    • Upheld
    • Internet (on own site), Press general, Television
    • 18 March 2020

    A press, website and two TV ads by BT misleadingly guaranteed its Wi-Fi worked in every room in a house and suggested Wi-Fi discs do not need to be plugged in.

  • Pepper Deals Ltd

    • Upheld
    • Internet (sales promotion)
    • 18 March 2020

    A website promotion for a luggage set was not clearly identifiable as an ad.

Informally resolved (2)
  • Cameron Mackintosh Ltd - unconfirmed

    • 04 December 2019
    • Number of complaints: 1

    Media: Internet (on own site)
    Topic: Pricing and charges

  • Splendor SA

    • 04 December 2019
    • Number of complaints: 1

    Media: National press
    Topic: Clothing, shoes and jewellery, Pricing and charges