Rulings (22)
  • DSG Retail Ltd t/a Currys PC World

    • Upheld
    • Internet (on own site), Television
    • 24 February 2021

    Two TV ads for Currys PC World were banned for misleadingly implying that consumers were able to purchase a TV for half price when this was not the case.

  • Hutchison 3G UK Ltd t/a 3

    • Upheld
    • Search (paid), Internet (on own site), Television
    • 24 February 2021

    A TV, website and paid-for search ad by Three Mobile were banned for not holding adequate substantiation to support the claim that they were the ‘best network for data.”

  • Studio Retail Ltd

    • Upheld
    • Television, VOD
    • 27 January 2021

    A TV and video on demand ad for a shopping retailer was banned for irresponsibly encouraging excessive spending.

  • In The Style Fashion Ltd t/a In the Style

    • Upheld
    • Internet
    • 06 January 2021

    A website and Instagram post by an online fashion retailer were banned for implying that all their products were included in an offer when this was not actually the case.

  • Lidl Great Britain Ltd

    • Upheld
    • Internet (on own site), National press, Leaflet
    • 16 December 2020

    Two leaflets, a website, and two newspaper ads for Lidl products were banned for quoting unsubstantiated RRP claims.

  • Rightio Ltd

    • Upheld
    • Internet (sponsored search)
    • 25 November 2020

    A paid-for Google Ad for a plumbing service misleadingly stated that a call-out charge did not apply for diagnostic work carried out by engineers.

  • The Trade Centre Group plc t/a The Trade Centre UK, The Trade Centre Wales

    • Upheld
    • 23 September 2020

    A radio ad for a used car dealer was banned for presenting the terms and conditions in an unclear and ambiguous manner.

  • Anglian Windows Ltd t/a Anglian Home Improvements

    • Upheld
    • Internet (on own site)
    • 05 August 2020

    A website ad for home appliances was banned for making misleading savings claims.

  • BOXT Ltd

    • Upheld in part
    • Television, Social media (own site)
    • 15 July 2020

    A YouTube and TV ad for a BOXT boiler was banned for making misleading price comparison claims.

  • Telefonica UK Ltd t/a O2

    • Upheld
    • National press
    • 08 July 2020

    Two newspaper ads for O2 made misleading claims about the total cost of an iPad and Surface Pros.

  • Grapevine Europe Ltd

    • Upheld
    • Television
    • 20 May 2020

    A TV ad for a car buying comparison site misled consumers about what personal information was needed to obtain valuations from their website.

  • Sky UK Ltd

    • Upheld
    • Television
    • 13 May 2020

    A TV ad misleadingly implied Sky offered the UK’s lowest-priced superfast broadband.

  • Boohoo.com UK Ltd

    • Upheld
    • Email, Internet (social networking)
    • 06 May 2020

    Discount claims in an email and website misleadingly implied all products would be discounted and a countdown clock on the website misleadingly implied the offers were time-limited.

  • I Saw it First Ltd

    • Upheld
    • Text Message
    • 06 May 2020

    A text message and a website for an online fashion retailer misleadingly implied a promotion was applicable to all products and that, by using a countdown clock, discount offers were time-limited.

  • MissPap Ltd t/a Misspap

    • Upheld
    • Internet (on own site), Website (own site)
    • 06 May 2020

    A website for an online fashion retailer which used a countdown clock misleadingly implied discount offers were time-limited.

  • Buy It Direct Ltd t/a Furniture123

    • Upheld
    • Internet (on own site), Website (own site)
    • 29 April 2020

    A furniture website made misleading savings claims.

  • Iceland Foods Ltd t/a Iceland

    • Not upheld
    • National press
    • 29 April 2020

    A national press ad for a supermarket did not make a misleading price comparison.

  • Warners Group Publications plc

    • Upheld
    • Internet (social networking)
    • 01 April 2020

    A Facebook post for a railway magazine promoting a goody bag was banned for failing to disclose that buyers would be tied into a yearly subscription.

  • BrandAlley UK Ltd t/a BrandAlley, Brand alley

    • Upheld
    • Internet (on own site)
    • 25 March 2020

    A website ad making savings claim on a mattress topper was banned for being misleading.

  • StubHub (UK) Ltd

    • Upheld
    • Poster
    • 25 March 2020

    A poster ad for a third-party reseller that claimed to guarantee genuine tickets would always be sold was misleading.