Rulings (11)
  • British Telecommunications plc t/a BT

    • Upheld in part
    • Poster
    • 05 May 2021

    A poster for BT was banned for making misleading claims about the reliability of their full fibre broadband.

  • Kendal Nutricare Ltd t/a Kendamil

    • Upheld
    • Internet (social networking)
    • 07 April 2021

    Two Facebook ads for a formula milk manufacturer were banned for marketing infant formula, which is prohibited under the CAP Code.

  • Telefonica UK Ltd t/a O2

    • Upheld
    • National newspaper (paid ad), Television
    • 24 February 2021

    A TV and newspaper ad for O2 which claimed it was the “UK’s No.1 Network” was found to be misleading because the comparisons it made with competitors were not clear.

  • Sky UK Ltd

    • Upheld
    • Television
    • 17 February 2021

    A TV ad for Sky was banned for making misleading savings claims about a Sky TV and Broadband package.

  • ContextLogic Inc t/a Wish.com

    • Upheld
    • Social media (paid ad)
    • 18 November 2020

    A paid-for ad on Facebook was irresponsible for portraying a model who was under 18 years of age in a sexual manner.

  • Sky UK Ltd

    • Not upheld
    • Television
    • 28 October 2020

    A website and TV ad for Sky was not found to be misleading.

  • Sky UK Ltd

    • Upheld
    • Internet (on own site), Television
    • 12 August 2020

    A TV and website ad for Sky were banned for not making the full cost of a discount package sufficiently clear.

  • ContextLogic Inc t/a Wish.com

    • Upheld
    • App (paid ad), Game (mobile/app)
    • 29 July 2020

    Four in-app ads for the e-commerce platform Wish were banned for placing explicit sexual images in apps that were likely to be used by children.

  • Telefonica UK Ltd t/a O2

    • Upheld
    • National press
    • 08 July 2020

    Two newspaper ads for O2 made misleading claims about the total cost of an iPad and Surface Pros.

  • Mizkan Euro Ltd t/a Branston

    • Not upheld
    • Poster
    • 13 May 2020

    A poster ad for vinegar did not condone or encourage poor nutritional habits or an unhealthy lifestyle in children.

  • Sky UK Ltd

    • Upheld
    • Television
    • 13 May 2020

    A TV ad misleadingly implied Sky offered the UK’s lowest-priced superfast broadband.